top of page

Persondatopolitik

Vi tager beskyttelsen af dine personoplysninger meget seriøst. Vores persondatapolitik forklarer, hvordan vi håndterer dine data, så du trygt kan bruge vores tjenester.

Person som sidder i sofaen og bestiller opbevaring på telefonen, flyteekasser i baggrunden

1.0 Dataansvarlig
Lease A Box ApS ("vi" eller "os") er dataansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, som du afgiver, når du besøger vores hjemmeside, kommunikerer med os, indgår aftale med os, eller bruger vores tjenester. Vi forpligter os til at beskytte dine personoplysninger og sikre, at de behandles i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning. Denne politik forklarer, hvordan vi indsamler, bruger, opbevarer og beskytter dine oplysninger.

 

1.1 Kontaktoplysninger
Hvis du har spørgsmål eller bekymringer vedrørende dine personoplysninger, er du altid velkommen til at kontakte os.

 

LEASE A BOX ApS
Kæderupvej 6A
3200 Helsinge

Danmark
CVR-nr.: DK42301507

 

Telefon: +45 53 37 22 12

E-mail: info@leaseabox.dk

 

2.0 Hvordan vi indsamler dine oplysninger

Vi indsamler oplysninger på flere måder.


2.1 Direkte fra dig

Når du opretter en konto, laver et køb eller kontakter os.


2.2 Automatisk

Når du f.eks. besøger vores hjemmeside, indsamler vi oplysninger via cookies og andre teknologier, der sporer din aktivitet på vores platforme.


2.3 Fra tredjeparter

Vi kan modtage oplysninger fra betroede partnere som betalingsserviceudbydere, analytikere og sociale medier.

 

3.0 Formål med og retsgrundlag for behandlingen
Vi indsamler og behandler personoplysninger til forskellige formål baseret på følgende retsgrundlag:


3.1 Kontraktopfyldelse

Behandling af personoplysninger er nødvendig for at levere vores tjenester til dig, herunder levering af de produkter, du har købt, og håndtering af kundehenvendelser.


3.2 Legitime interesser

Vi behandler dine oplysninger til vores legitime interesser, såsom forbedring af vores tjenester, markedsføring af relevante produkter og sikring mod misbrug af vores systemer.


3.3 Samtykke

I nogle tilfælde indsamler vi oplysninger baseret på dit samtykke, f.eks. i forbindelse med nyhedsbreve eller anden direkte markedsføring. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage.


3.4 Retlig forpligtelse

Vi kan også behandle dine oplysninger, hvis vi er juridisk forpligtede til det, f.eks. i forhold til bogføring eller myndighedskrav.

 

4.0 Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig har vi følgende behandlingsaktiviteter.


4.1 Besøg på hjemmeside

Når du besøger vores hjemmeside, anvender vi cookies for at sikre optimal drift og funktionalitet. Vi kan også indsamle andre data, såsom IP-adresse og browseroplysninger. Dette gør vi for at forbedre din oplevelse og analysere brugen af vores hjemmeside. Du kan læse mere om dette i vores cookiepolitik.

4.2 Kommunikation med potentielle kunder​

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at høre mere om vores services og produkter, kan du kontakte os via en kontaktformular på vores hjemmesiden, samt via e-mail og telefon.

 

Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig, f.eks. for at kunne svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation. Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, e-mail, telefonnummer og adresse.


Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.

 

4.3 Køb af ydelse

Når du bestiller en ydelse hos os, betragtes du som en kunde, og der oprettes samtidig en kundeprofil. Vi registrerer oplysninger om dig med det formål at kunne levere den bestilte ydelse, opkræve betaling samt overholde gældende lovgivning, især i forhold til regnskabs- og skattemæssige krav. Derudover registrerer vi oplysningerne til analyseformål. Vi behandler i den forbindelse følgende oplysninger:

  • Fulde navn

  • E-mail

  • Telefonnummer

  • Sprogpræference

  • Adresse, postnummer, by, land

  • Betalingsoplysninger

  • Betalingshistorik

  • Købshistorik

  • Hvor kunden har hørt om os

  • Særlige aftaler

  • Alt skriftlig kommunikation mellem os og kunden

  • Om markedsføring fra os er til- eller frameldt

  • Om kunden er privat eller erhvervsdrivende

    • Evt. virksomhedsnavn

    • Evt. CVR-nummer

 

Behandlingen af disse personoplysninger sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.


Når en kundeprofil oprettes hos os, forbliver profilen aktiv. Kundeprofilen kan indeholde de ovennævnte data, hvilket gør det nemt for kunden at bestille en ydelse hos os igen. Når ydelsen er leveret, og eventuelle udeståender er afsluttet, kan kunden til enhver tid anmode om, at profilen og de tilknyttede oplysninger slettes, medmindre vi efter gældende lov er forpligtet til fortsat at opbevare oplysningerne.

 

5.0 Modtagelse af markedsføring fra os
Vi udsender ved lejlighed markedsføring til vores kunder, f.eks. via et nyhedsbrev. Dette sker kun, hvis kunden aktivt har tilmeldt sig, og det kan altid frameldes igen.


Formålet hermed er bl.a. at sende de tilmeldte e-mails med ny information fra os, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden eller annoncering af vores ydelser og services. I den forbindelse kan vi benytte de oplysninger, vi allerede har registreret om dig. Dette er for at sikre, at vi primært kun sender relevant markedsføring til den enkelte kunde.


Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger i forbindelse med markedsføring er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.


Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe du stadig er tilmeldt markedsføring fra os.
Ved framelding af markedsføring gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt, pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.

 

6.0 Videoovervågning
Vores faciliteter er forsynet med overvågningskameraer, optagelser bliver gemt på vores servere. Al videoovervågning lagres sikkert i minimum 14 dage, hvorefter det slettes. Optagelserne kan dog i nogle tilfælde gemmes i længere tid, hvor formålet udelukkende er at forhindre og opklare kriminalitet eller som dokumentation i forbindelse med gældsinddrivelse.

 

7.0 Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse m.v.

 

Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra c.


Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter, at indeværende regnskabsår er afsluttet.

 

8.0 Jobansøgninger
Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.


Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, vil vi med det samme vurdere, om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match.


Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.


Du kan aktivt give samtykke til, at vi gemmer dine oplysninger til brug for et evt. ansættelsesforhold på et senere tidspunkt.


Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/eller ansættes til jobbet, vil vi give dig særskilt information om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i denne forbindelse.

 

9.0 Databehandlere
Vi samarbejder med leverandører, hvoraf nogle fungerer som databehandlere. Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til kundeadministration, rådgivning inden for markedsføring, revisionsydelser eller andre specialiserede tjenester, der understøtter vores forretningsprocesser. Vi engagerer leverandører inden for de områder, der er nødvendige for at sikre en effektiv drift.


Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles korrekt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, som skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet i overensstemmelse med gældende GDPR-lovgivning.


Vi indgår aftaler med virksomheder (databehandlere), der håndterer personoplysninger på vores vegne, for at sikre en passende beskyttelse af dine data.

 

10.0 Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver eller sælger aldrig dine personoplysninger til tredjemand, medmindre det er nødvendigt for at levere de bestilte ydelser, opkræve betaling, eller at vi er juridisk forpligtede til det. Dette kan omfatte videregivelse til inkassofirmaer, advokater eller tredjepartsudbydere, der leverer tjenester som IT-support eller betalingsløsninger. Alle vores tjenesteudbydere er bundet af databehandlingsaftaler, der sikrer forsvarlig behandling af dine personoplysninger.


Dine personoplysninger kan også videregives til myndigheder, hvis det kræves ved lov, eller hvis det er nødvendigt for at beskytte vores juridiske rettigheder. I tilfælde af fusion eller opkøb kan personoplysninger overføres til de involverede parter.


Med dit samtykke kan vi desuden dele dine oplysninger med markedsføringspartnere til personaliseret markedsføring, såsom målrettede annoncer.

 

11.0 Profilering og automatiserede afgørelser
Vi benytter os ikke af automatiserede afgørelser, der kan have juridiske eller lignende betydelige konsekvenser for dig. Dog kan vi anvende profilering til at analysere og forbedre vores tjenester samt til at målrette markedsføring, der er relevant for dig. Profilering sker på baggrund af dine interaktioner med vores tjenester, såsom købshistorik, præferencer og adfærd på vores hjemmeside. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod profilering, hvis det vedrører markedsføringsformål.

 

12.0 Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere uden for EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.

 

13.0 Behandlingssikkerhed
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre behandlingssikkerheden og beskytte dem mod uautoriseret adgang, tab eller misbrug.

 

Vi har udarbejdet beredskabsplaner for håndtering af databrud, herunder ved hacking eller utilsigtet deling af personoplysninger. Vi fører også registre over de personoplysninger, vi behandler, samt hvem der behandler dem, for at sikre et konstant overblik og overholdelse af GDPR-lovgivningen.

 

14.0 De registreredes rettigheder
I henhold til databeskyttelsesforordningen har du en række rettigheder i relation til vores behandling af oplysninger om dig. Hvis du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os, så vi kan assistere dig. Nedenfor er dine rettigheder oplistet.


14.1 Ret til indsigt

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig.
 

14.2 Ret til berigtigelse

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig rettet.


14.3 Ret til sletning

I visse tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, før vores almindelige slettefrister indtræder.


14.4 Ret til begrænsning af behandling

I visse tilfælde har du ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Dette betyder, at vi kun må opbevare oplysningerne og ikke behandle dem. Behandling må kun ske, hvis du giver dit samtykke, eller hvis det er nødvendigt for at fastlægge, gøre gældende eller forsvare retskrav. Behandling kan også finde sted for at beskytte en anden person eller vigtige samfundsinteresser.


14.5 Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores lovlige behandling af dine personoplysninger, herunder behandling til direkte markedsføring.


14.6 Ret til dataportabilitet

I visse tilfælde har du ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få disse oplysninger overført fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.


Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

 

15.0 Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, har du ret til at trække dit samtykke tilbage.

16.0 Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

17.0 Opdateringer af vores Persondatapolitik
Vi forbeholder os retten til at opdatere vores persondatapolitik, hvis der sker ændringer i lovgivningen eller i vores behandling af personoplysninger. Eventuelle opdateringer vil blive offentliggjort på vores hjemmeside.

bottom of page